اسکای تریر Skye Terrirer

وبلاگ سگها ی ایرانی

محل بازی سگها در تهران-پارک سگها در تهران-تفریگاه سگها در تهران

اسکای تریر Skye Terrirer


نژاد اسکای تریر

این نژاد نام خود را از نام جزایرموجود در شمال غربی اسکاتلند کسب نموده است . این سگ از قرن شانزدهم توانست که به خوبی در خانه های مردم انگلیس و به خصوص در قصرپادشاهان و ملکه های این کشور راه یابد . ثبت این نژاد در سال 1887 صورت گرفته است و سالها به عنوان یکی از مهمترین نژادها در نمایشگاه های سگ در امریکا مطرح بوده است .

مشخصات استاندارد اسکای تریر

ظاهرعمومی :

اسکای تریر سگی است زیبا وباوقار ، چالاک و قوی ، با استخوانهایی محکم وعضلات سخت ، طول بدنش دو برابر ارتفاع آن است . بدن آن به وسیله موهای انبوهی که از هر دو طرف به سمت پائین امتداد یافته اند پوشیده شده است . این موها در ناحیه سر همچون نقابی جلوی سر و چشمها را می پوشاند تا نقش محافظت کننده ای براین ناحیه داشته باشد . این حیوان به نحوی می ایستد که سر به طرف بالا و دم درازش آویزان قرار می گیرد و در حین راه رفتن تکان می خورد . این موجود از ناحیه فکها اندامهای حرکتی و بدن قوی است .

سر :

طویل و قوی است . چشمها قهوه ای و با اندازه متوسط می باشد . گوشها به طرز جذاب و متقارنی پر مانند هستند و ممکن است به صورت افراشته یا افتاده قرار گیرند . عمق متوسط جمجمه در قسمت پشت به تدریج کم شده و به پوزه قوی خاتمه می یابد . بینی همیشه سیاه رنگ است .

گردن :

طویل و به طرز جذابی انحنا دارد و حیوان آن را به طرز متکبرانه ای بالا نگه می دارد . بدن طویل و کوتاه است .

سینه :

عمیق و تخم مرغی شکل است . به علت وضعیت موها به نظرمی رسد که جوانب بدن پهن است .

دستها :

بازو در ناحیه سینه دارای انحنای مختصر و قسمتهای تحتانی آن کوتاه وعضلانی است . پنجه ها بزرگ و خرگوشی شکل . بالشتکهای زیر آن ضخیم و نیز ناخنها قوی و سیاه رنگ می باشد .

پاها :

قوی ، توپر ، مناسب ، کوتاه و عضلانی است . چنانچه از پشت به آنها نگاه شود عمودی هستند . پنجه های پا مثل پنجه های دست است .


مو :

موها مضاعف است . موهای زیرین کوتاه ، پرپشت ، نرم و پشم گونه می باشد . درحالی که موهای خارجی سخت ، محکم و پهن می باشند و طولی در حدود 13 سانتیمتر دارند . موهای سر ممکن است کوتاهتر بوده و در جلوی صورت و چشمها ایجاد یک پوشش می کند . موهای پر مانند بلند روی گوشها نیز به سمت پائین امتداد می یابند . موهای دم نیز پر مانند است .

رنگ :

رنگ موها بایست به رنگ پوست باشد که عبارتند از : مشکی ، خاکستری روشن و تیره ، نقره ای ، حنایی و کرمی رنگ . لکه های بدن باید تیره رنگ باشند . تنها لکه های سفید رنگی که تا 5 سانتیمتر قطر دارند قابل قبول می باشند . رنگ توله ها ممکن است کاملا با بالغین متفاوت باشد و این مسئله تا هجده ماهگی وجود دارد .

اندازه :

ایده آل ترین ارتفاع از ناحیه شانه 25 سانتیمتر می باشد . بنابراین بایست طول بدن آن در حدود 50 سانتیمتر باشد .

اِسکای تِریِر سگی باهوش با جثه بلند و پاهایی کوتاه می باشد . طول آن باید دو برابر ارتفاعش باشد . دارای عضلات قوی ، بینی سیاه و چشمان قهوه ای تیره می باشد . با گوشهای برافراشته یا آویزان (گوشهای آویزان کمتر دیده می شوند) . دمش حالت فر خورده ندارد . دارای پوشش زیرین نرم و موهای بیرونی بلند ، صاف و سخت می باشد . به رنگهای آبی - طوسی با کرم یافت می شود . گوشها باید حتماً سیاه رنگ باشند . مقداری موی سفید بر روی سینه طبیعی است .

خلق وخو

اِسکای تِریِر سگی است با ادب، پر محبت ، شجاع و نترس ، سر زنده و بازیگوش . از سایر تریرها جدی تر است . برای خوشحال ساختن اِسکای تِریِر باید توجه زیادی به او داشت . باوفا و مدافع . باید در سنین پایین او را اجتماعی نمود . غالباً علاقه ندارد که غریبه ها به او دست بزنند و ممکن است گاز بگیرد . به پارس کردن علاقه دارد و ممکن است نسبت به سایر سگها حالت تهاجمی داشته باشد . برای نگهداری در کنار سایر حیوانات خانگی پیشنهاد  نمی شود .


وزن و ارتفاع       

وزن در نرها :11.5 کیلوگرم
وزن در ماده ها : 10% کمتر .

ارتفاع در نرها :25/5 سانتیمتر
ارتفاع در ماده ها :25/5 سانتیمتر

مشکلات سلامتی

سگ بسیار سالمی می باشد و بیماری خاصی قابل ذکر نیست .


شرایط نگهداری    

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد .

فعالیت بدنی          

مقدار کمی فعالیت بدنی مورد نیاز می باشد .

طول عمر


حدود 10-12 سال .

آراستن   

موهای صاف و بلند او به آراستن منظم نیاز دارد در غیر این صورت به حالت گره خورده در می آید . موهای توله ها نسبت به بالغین متفاوت است و ممکن است چندین سال طول بکشد تا موها به حالت نهایی خود درآید . ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد .

تاریخچه  

اجداد این نژاد در سال 1600 توسط کشتی از جزیره اسکای به اسکاتلند راه یافت . بعدها آمیزش نژاد Maltes به تریر اولیه نژاد اِسکای تِریِر امروزی را به وجود آورد . در اواسط سال 1800 محبوب ملکه ویکتوریا واقع شد و این امر باعث معروفیت اِسکای تِریِر گردید . در سال 1846 در انگلستان به معرض نمایش درآمد و در سال 1887 برای اولین بار به ثبت رسید .





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 16:31 توسط رامتین| |

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ